onsdag 27 december 2017

Trött på rött?


Funderar på hur det gröna bäst ska förädlas.


Genom att tillsätta en gnutta svärta?


Eller mycket?


Genom att grotta ner sig i detaljer? Bara se de minsta beståndsdelarna. Minns att jag myntade begreppet att löven var naturens minsta pixlar en gång i tiden. Inte så dumt tänkt faktiskt. Om jag får säga det själv...


Eller varför inte göra en etthundraåttio - en kovändning - go all pastell!


Nja, nu ska vi inte krångla till det i onödan va? Lite rött räcker långt.


Fast ingenting kan naturligtvis härma naturens egen inneboende känsla för skönhet. För grönhet. Grön och het.

Förändra, förvanska och förvalta, kan vi. Men aldrig förädla, på riktigt.

Vi behöver verkligen skogsbada oftare, även om vi aldrig tidigare behövt använda just det ordet.

Bara några tankar som slog mig när jag började jobba med den här bilden.

<3
/helena

ps "Vad Du behöver till Nyårsfesten". Rubriken på ett av dagens spam-mail (de andra handlade mest om 50% off och Winter Sales. Och om alla de andra nyorden då.) fick mig att börja fundera. För jag vet precis vad vi behöver till nyårsfesten, bara en enda sak: Framtidstro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar