fredag 13 oktober 2017

13


- Vad är det där? Sa den ena.
- Var då, vad menar du? Sa den andra.
- Där! Ser du inte? Sa den ena.
- Nej. Sa den andra.


- Där! Titta bara, längst ner! Sa den ena.
- Jaha, du menar där... Det är väl ett...


...par skor. Sa den andra.
- Jaha. Sa den ena.
- Men vad är det där då? Sa den ena.


- Hm, jag vet inte riktigt. Sa den andra.
- Men lys lite längre fram då! Sa den ena.


- Så här menar du? Frågade den andra.
- Nej, inte såå långt fram. Sa den ena.


- Aha, du menar där! Utropade den andra.
- Ja, det var väl inte så svårt? Sa den ena.


 - Och där var det visst grönt och fint. Sa den ena.


- Men hallå!! Skrek den ena.
- Vad håller du på med nu!!!??? Skrek den ena vidare.
- Vad gastar du om? Undrade den andra.
- Jag var ju bara inne och kollade efter en grej. En grej som jag tappat. Lugnade den andra.


- Vilken grej? Undrade den ena.
- En grej bara. Svarade den andra undvikande och lyfte upp ficklampan igen.


- Nej, det här går ju inte. Sa den ena.
- Jag ser inte ordentligt, det är för mörkt. Sa den ena uppgivet.
- Men då tänder jag då? Föreslog den andra ödmjukt.
- Hur då? Vi är faktiskt utomhus. Konstaterade den ena lite skadeglatt.


- Kolla, jag trycker bara här på den ömma, röda punkten, så börjar solen lysa! Sa den andra triumferande.
- Jag trycker bara lätt på morgonrodnaden. Sa den andra.
- Nej, usch, vad ljust det blev! Jag blir bländad! Sa den ena med händerna framför de mörka ögonhålorna.
- Släck igen, är du snäll. Sa den ena med oväntat mild röst.


- Nja, det där blev kanske lite föör mysigt... Klagade den ena med sin vanliga röst igen.
- Kan man välja något mitt emellan beckmörker och gassande solljus, så vore det bra. Fortsatte den ena.


- Så här då? Bättre? Undrade den andra med ficklampan i ena och andra och tredje handen och huvudet under armen.
- Ja, jo, tack det här känns bra. Sa den ena och log blint i riktning mot den andras för korta hals.

:)
/helena

ps Vad tycker ni om min lilla stillbildsrysare? Lite för snäll och gullig och grön, va? Får nog öva lite mer på de gastkramande elementen till Halloween. Jag önskar er en rysligt trevlig fredag den trettonde, hur som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar