tisdag 25 juli 2017

När sommaren bär frukt


Det här är ingen pausfågel. Men hade jag vetat att det skulle bli ett par dagars uppehåll så hade jag kanske skickat in min praktfulla påfågel - med det viktiga uppdraget att underhålla er - lite tidigare. Ibland måste man helt enkelt ta en andningspaus i allt det sköna sommarlivet och göra undan en aning hushållsarbete också. Annars skulle det ju bli för skojigt att vara ledig, menar jag. Och såå kan vi ju inte ha det.


Det var färgen jag först föll för. Grön såklart. Stark och livgivande grön. Sedan såg jag motivet. Och texten: Fancy Apples.


Undrar hur den har kommit hit - ända från Tasmanien/Australien? På ett inte så miljövänligt sätt, misstänker jag. Tur att jag jämnade ut det hela lite då, när jag hittade den vackert patinerade trälådan på loppis!

Undrar vad jag ska ha i den? Vad ska förvaras här i? Förbjuden frukt, kanske.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar