onsdag 19 juli 2017

Kort brungrön lägesrapport


Fotograferat ett "pepparkakshus". Hittat ett par pepparkaksformar på loppis. Samlar ju på olika former - gärna djur - som jag inte har tidigare. Funkar så bra att pynta med dem också, eller istället. Fortsatt skriva på Spår i gräset. Inte kommit så jättelångt med det, men långsamt leder också någonstans - har jag hört.

Stått en stund vid korgmakaren August mer än hundraåriga sista viloplats. Och hustrun Josefinas. Känt pulsen och livet i mig extra starkt, där och då.

Mannen hittade en skalbagge till sin pin-samling och ljuv musik. Bland annat ett album med en av de bästa låtar jag någonsin hört. Ni har hört den förut. Och ni har också hört att jag egentligen inte gillar Winnerbäck så där överdrivet mycket, men den här låten - och videon - gillar jag ju järnet.

Sköt om er.

<3
/helena

ps "Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen". Underbar album-titel. Och framsidan sedan då; någon slags halvmisslyckad selfie. Förmodligen tagen precis så där med flit. Mitt i steget liksom. Gillar verkligen det dunkla, oglamourösa, opretentiösa, ögonblickliga i den bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar