tisdag 4 juli 2017

En glad Krumelur


Jag tycker inte alls att det är svårt att se vad det föreställer, andra verkar inte kunna se det alls. En krumelur med en liggande åtta efter? Föreslog någon undrande. Nej, det är en glad evighet. Ser ni inte det? Det är ju solklart. Klart som korvspad och allt det där.

Tyckte det var så synd att bara slänga den lilla blågula stången. Ni vet, midsommarstången gjord av blompinnar i trä och med något piprensaraktigt snurrat runt. Så jag snurrade helt enkelt av det. I två delar. Två helt perfekta delar för att kunna bilda (det tydligen helt oläsliga) ordet "glad" och ett evighetstecken.

Kanske vill man att semestern ska vara för evigt. Eller sommarlovet. Eller varför inte hela sommaren?

Själv önskar jag att SM-veckan skulle pågå för tid och evighet på vår lilla stads gator och torg. Och i skogar och mark och stadspark, och på sjöar och runt om på alla våra idrottsbanor och arenor. För alltid. I evighet. Amen. För det är så svårt att hinna se allt man vill på bara en enda veckan.

Men det är ju faktiskt nästan halva tiden kvar. Så nu måste jag skynda mig ut.

Vi ses. Sköt om er.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar