torsdag 4 maj 2017

Lattjar runt, tänker strunt


Det är som vanligt; när jag behöver få något vettigt gjort, då får jag inte det. Skjuter bredvid målet. Tisslar och tasslar och trasslar runt. Snickesnackar, bortförklarar och trixar med allt möjligt för att slippa göra det som jag egentligen ska göra. Kontraproduktivitet, kallar en del det. Och visst är det så, men ändå...jag vet inte...en hel del blir ändå gjort. Annat blir gjort. Annat som kanske aldrig skulle blivit gjort annars. Saker som aldrig skulle kommit upp på tapeten, gör det, som ett slags alibi för att slippa få det gjort som måste bli gjort. Om ni förstår hur jag menar? Det låter förstås en aning flummigt, kanske till och med bortförklarande som sagt, men faktum är att det fungerar. Att göra allt, utom det man borde, frigör mängder av kreativitet.

Alltså, tre nya bilder.
  1. Först skulptur. Lite fusk att försöka göra konst av redan befintlig konst kanske, men "Att se in i ljuset" av Pål Svensson, tål verkligen att tittas på. Från alla tänkbara håll. På alla tänkbara sätt. 
  2. Sedan knoppar. Knoppar som utbrister i en unison hyllningskör till årstiden som är på väg. Med stora, gröna steg.
  3. Äsch, det här är bara fint helt enkelt. Rost och blommor i kombination. What's not to like liksom? 
Sedan några ord. Bara några ord på rad. En ord-på-rad-parad.

Livet
Alltså
Stort
smått
Försmått
Förvägrat
litet
På avvägar
Sniket
I diket
Lagom
På traven
Hjälpa
Hjälpa till
lite till
Bara lite lite till
Sedan så
Lagligt
Obehagligt
Beklagligt
BH-avtagligt
TV-titt
Bara en snabbkoll
Någon lirar boll
Planlöst
Bananlöst
Snävt
Strävt
På väg
På väg
På väg
Jag kommer
Snart
Snart

Det
Gick
Inte
Den
Här
Gången
Heller
Och
Om
Någon
Vem
Som
Nu
Kan
Tänkas
Tänka

Tänkte

Sex
Nu

Är
Inte
Det
Mitt
Fel
Eller
Hur
Jag
Som
Snart
Ska
Sova
Snart
Snart
Ska
Bara
Släcka
Först
Nu
Nu
Snart
Snark


:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar