fredag 17 mars 2017

Inbillningsbacill


Man vet ju aldrig, vad som göms i snö. Vad som sedan bara smälter bort. Och vad som till slut blir kvar. Lite sådant funderar jag på just nu, alltmedan det svider i halsen och sticker i näsan.


Önskar så hett - lika het(t) som en kopp honungsvatten - att det bara är en inbillningsbacill. Om jag klarat mig utan vinterförkylning hittills, så ska jag väl inte behöva möta våren så - med snor. Håll alla tummarna, för en snorfri vår. Lät ju nästan lite poetiskt, så poetiskt snor nu kan vara. Olika färg kan det i och för sig ha...

Nej, förlåt, det blev äckligt. Ville mest titta in och önska er en bra start på helgen. Alltså: Bra helg på er!

<3
/helena

ps David Zinn heter konstnären som kan få gatubilden att börja leva. Och jag skulle, mer än gärna, bläddra bort en stund i den här boken: Temporary Preserves, Chalk Art by David Zinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar