tisdag 7 mars 2017

Hej Hå Hej Hå, till Gruvan vi...


...åkte en sväng. Till Erikshjälpens Second Hand i Skene alltså.

En alldeles lagom lång efter-jobbet-utflykt, särskilt nu när eftermiddagsljuset dröjer sig kvar en extra stund över de öppna fälten närmast vägbanan.

Ska snart gå och lägga mig och börja bläddra i böckerna jag hittade. Först av allt ska jag långsamt njuta mig igenom Hus & Hem från 2015 någon gång. Lite fördröjning passar mig bara utmärkt, som ni vet.

Mannen hittade en pin, med en kyrka på. Och jag fick med mig ett par djur hem också. Surprise liksom. Inga långhalsade svanar dock, några andra fina, med lite påsktema, skulle man kunna säga.

Mysig butik att gå runt ett par varv i, och hade jag haft den tjocka plånboken med mig kunde bilen lätt som en plätt proppats full med saker. Såg bland annat en vackert bemålad kista och en grön, långhårig ryamatta, som skulle passa hur bra som helst här hemma. Synd bara, att ryorna så ofta fäller, dammet fastnar lätt på sockarna och förs sedan runt över hela hemmet. Hände med en röd rya vi hade. Undrar om den inte finns kvar i förrådet någonstans? Kanske kunde vara dags för lite rött damm igen. Eller inte.

I alla fall. Om man är riktigt snäll och lämnar in/skänker något som de sedan kan sälja vidare, kan det hända att de bjuder på en kopp kaffe som tack. Himla mysig fikahörna har de också, som ni ser.

:)
/helena

ps Om ni tar fram luppen så ser ni tuppen. I fönstret, ovanför den svarta väggen dekorerad med tallrikar och svanar, står en sådan tupp som jag pratade om häromdagen. En Guldkroken-tupp. Av den typ som ofta inte kostar mer än en tjuga eller så. De blir, som sagt, superfina att dekorera påskbordet med. Tror i och för sig att jag råkade kalla dem för hönor då, häromdagen. Hm. Blir ju lätt så när man har en blogg som handlar en hel del om kvinnor. Kvinnor kan ju en hel del, menar jag. Kvinnor kan ju också ha tuppkam. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar