fredag 24 mars 2017

Får en bokmässa plats i ett ps?


Hade tänkt strunta i att tipsa om bokmässan. Tänkte lite som så; att alla som är intresserade med största säkerhet redan vet att den äger rum i morgon, lördag 25 mars kl 10.00 - 17.00, på Hemgården. Sedan tänkte jag om, fick dåligt samvete, tänk om det är någon, någon enstaka som har möjlighet att gå dit, som har missat att Borås, min lilla fina - storartade - bibliotekshögskolestad ska kavla upp bokärmarna och arrangera sin första egna bokmässa! För tänk om denna någon råkar kika in hit, till lilla mig, just nu, i alldeles lagom tid för att inte missa att gå och se - och höra! - på Rebecka Åhlund och Johan Hilton och en hel rad andra mer eller mindre väletablerade bokmänniskor med någon form av Boråsanknytning? Hur kul vore inte det, om allt det råkade sammanfalla, menar jag? Hur kul som helst!

Alltså är svaret på frågan ja. Ja, en hel bokmässa kan faktiskt få rum i ett enda litet ps, eftersom redaktionen för eviga kvinnor (läs jag) tycker att just bokstavskombinationen p och s kan vara något av det livsviktigaste som finns. (PS kan ju dessutom vara en förkortning av estradpoesi-tävlingsformen Poetry Slam).

Gå in här, på Hemgårdens hemsida, och läs hela det ordvänliga programmet. Finns något för alla åldrar att ta del av. Från sagostund till dödsångest. För att uttrycka det något koncist och precis lagom krasst.

Kanske ses vi där.

<3
/helena

ps Hur symptomatiskt, hur betecknande, för en riktigt bra bokdag? När jag skulle skriva in dag och tid och sådant råkade jag skriva lärdag istället för lördag? Glad smiley på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar