fredag 10 februari 2017

Titta, allt är inte bara grått!


Ett tunt, tunt, vitt lager utanför fönstret. Tunt, men viktigt. För det lyser upp i allt det grå! Tror bestämt att det är precis vad vi behöver mer av just nu - upplysning. Fritt för tolkning här. Alldeles fritt. Som himlen och tanken och ett par andra bra saker fortfarande är, har jag hört.

Det var nog bara det. Jo, just det - en riktigt bra helg önskar jag er, oss, alla!

:)
/helena

ps Mina två bästa vintage-köp den senaste tiden: Den grå koftan och den blommande lampskärmen. Fryser lite i koftan, känner jag. Den blir nog lagom varm, eller sval då, en bit framåt våren. Stock-vintage, som vissa kallar det, alltså ny med prislappen kvar på, men ändå köpt i second handaffär. Och lampskärmen då? För en tjuga fick jag in våren i fönstret, fräsch som en nyponros är den. Eller som en azalea? Hursom ljuvlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar