måndag 17 oktober 2016

Porslinskalender & kalla händer


Titta vad jag hittade! Fyra små hus, fyra små årstider. En liten sol, vintriga ministjärnor och några pyttesmå, vindpinade träd.


Tog mig bara tid att ta ett par bilder. Det mulnade på så fort och skymde sedan ännu fortare och jag ville hinna njuta av en promenad under den gigantiska parasollen innan händerna förfrös. Alltså, en promenad under den gigantiska kastanjen, som ser ut som ett jättestort parasoll.

Men tänk ändå att jag - som självutnämnd tallrikoman - aldrig har sett "Kalender" från Rörstrand förut. Verkar nästan lite konstigt att jag inte träffat på den förrän nu. Kanske gjordes den i väldigt begränsad upplaga? Eller så tycker alla (nästan alla) som lyckas lägga vantarna på den, att den är så fin så de vägrar släppa den någonsin sedan?

Jackie Lynd står bakom det gulliga, lilliput-motivet.

På Myrorna serverades jag hela 1982. Det gigantiska trädet var frikostigt med sin vackra, bruna skörd. Och helgen bjöd på kärlek och kalla fingrar.

<3
/helena

ps Någon som vet hur många årgångar av "Kalender" som gjordes, eller blev det bara 1982? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar