torsdag 4 augusti 2016

Ful vas. Fina rosor.


Vad är det som lurar i vassen rabatten här då?


Jodå, tro det eller ej - ännu en vas. En brun vas. En ful, brun vas.


Vet inte riktigt vad det tog åt mig. Om det var den typiska sjuttiotalsdekoren som knockade mig, fick mig att börja tänka oklart. Eller om det var nostalgikänslorna som väcktes av den halva prislappen som satt/sitter kvar undertill. Prislappen med en gammal Domus-logga på. Om ni minns, så hade jag mitt första "riktiga vuxenjobb" i kassan på ett stort Domus-varuhus. För länge, läänge sedan. Precis i skarven mellan 80- och 90-tal.

Vet inte om det är en tysk, massproducerad, vas kanske? Det står inget land undertill, bara en siffra, en stor siffra - 3077. Någon som vet något? Mer än att den är ful alltså.


Rosorna utanför välgörenhetsbutiken (Erikshjälpen i Skene) var däremot väldigt fina. Behagfullt bedagade.

:)
/helena

ps För er som har monetära intressen här i livet, för er kan jag berätta att jag betalade femton kronor för den fula, knappt 20 centimeter höga, skönheten. Eller sköna fulheten, kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar