söndag 31 juli 2016

Utan HD


Solregn över hela rutan
Mitt i allt det gröna ligger de
Två röda blad

Lyser upp
Strävar uppåt
Söker upp
Söker min blick
Två ensamma, röda blomblad

Grannens pelargon har svämmat över
Spillt över
Spillt
På oss
 
Pick-picketi-pick-picketi-pick-pick

Som en morsekod
Skatans näbb mot fönsterblecket
Bara korta signaler

Ibland dröjer något sig kvar
Håller lite längre
Tanken dröjer, och känslan
Dröjer
Dröjer
Stannar

Som de rosa fjädrarna
I fönstret
De stannade kvar, med lätthet

På teven ligger Bruce Willis
Mitt bland sängbolstren, med en vacker kvinna
Och jag tänker än en gång att det är så jag vill inreda

Suddigt
Diffust
Som genom en glasruta

Randigt regn
Och lite rutigt
Några utslängda kuddar
Utan HD

Trärent
Grönt
Kanske något i bambu
Med en fluffig sänghimmel över alltihopa

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar