tisdag 5 juli 2016

Trädgårdsblommor, som växer inombords


Ikväll får TV:n vila. Ingen fotboll som rullar runt i det småfuktiga franska gräset, och inget annat heller. Bara lugn och ro och en bukett som, nästan, täcker hela den mörka rutan.

Kände mig så naturligt, natur-ligt, inspirerad när jag kom hem från den mossiga, lummiga sagoskogen sent igår kväll, så plockade jag in en lite småspretig bukett från täppan. För att försöka få skogsdoften att dröja sig kvar lite längre, i näsan.

Skogsklematis, denna starkt lysande, vaniljvita sommarstjärna, med sitt särskilt vinterklingande namn  - Summer Snow. Den doftar kanske inte så mycket, men är desto vildare, vackrare och växtkraftigare.

På golvet står min sommargåva (låter mycket finare än semesterpresent, eller hur?) från mannen. Tror den ska få stå kvar där ett tag, och glänsa med sina starka färger.

:)
/helena

ps Tavlan - med flickan i gul klänning som plockar blommor - som jag redan har hunnit ta till mitt hjärta, köpte mannen på Myrorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar