söndag 12 juni 2016

Ibland går det bara inte att fortsätta, som om ingenting har hänt.


Tar en sipp till av honungsvattnet och hoppas att skavet i halsen och gruset i ögonen är något tillfälligt. Bara en effekt av överexponering av kalluft från bilens luftkonditionering. Är seg och slö och försöker vila bort det onda. Sätter inte på någon typ av uppkoppling förrän sent på eftermiddagen. Tänker att jag ska visa er en kul grej idag. Men något, mer än det bagatellartade skavet, fastnar i halsen när jag ser dagens mediala framsidor. Ibland går det bara inte att fortsätta, som om ingenting har hänt. Mina, och allas våra, medmänskliga känselspröt sträcker sig långt över vattnet idag, till Orlando.

Här sitter jag med min urdruckna mugg och tankarna på den kommande Pride-festivalen. Har känt mig så glad och stolt över att min lilla stad ska få en egen Pride! Tänk bara så fint och bra och häftigt. Nu känner jag en dålig smak i munnen, samtidigt som jag tänker att det är viktigare än någonsin att hylla mångfalden och alla människors lika värde och rättigheter!

Men idag, ikväll, går alla mina tankar, och luftburna tröstkramar, till Orlando.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar