tisdag 1 december 2015

Ja, se det snöar...inomhus!


Ute är det så grönt så grönt. Inte en snöflinga så långt ögat når.


Det framkommer visserligen inte riktigt här, men i mitt lilla inomhusträd hänger fyra fulländade snöstjärnor. Prismaeffekten är så bländande vacker när solen bestämmer sig för att komma på visit.


Så kan det gå när en tysk vas bestämmer sig för att "gifta sig med" en mossig gren från skogen. Och sedan när de "skaffar barn tillsammans" fulländas allt. Kristallbarn.

:)
/helena

ps Ett klassiskt kommer ni ihåg-ps igen. Kommer ni ihåg när jag hittade den ovanligt vackra Bay-vasen och var tvungen att genast fota den med de söta rosa blommorna i romantisk miljö? Och kommer ni ihåg när jag tog in grenen (och spindeln!)? Och hur jag kom över snöstjärnorna? Och sedan när jag avlägsnade "resterna" för att endast ha de förädlade delarna kvar? Det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar