torsdag 31 december 2015

Fyrverkeri


Dags att bli lite småfilosofisk igen då.
Fast.
Förresten.
Tror jag väntar lite med filosoferandet.
Låter det gamla värka ut först,
tillåter mig att njuta in det nya,
i lugn och ro.

Fast igår,
när det byttes batterier i en klocka som ohjälpligt stannat kvar runt fyratiden,
kunde jag inte låta bli att undra över ekvationen som vi ständigt ingår i.
Hur man kan stiga in i ett rum som verkar ha tvärstannat,
samtidigt som alla sinnen påminner en om tidens obeveklighet.

Framför mig har jag en liten nyårsbricka.
Inget som går att äta,
utan några saker som ska hjälpa till att skapa rätt stämning:
ljus, värme, lite blått, lite grönt, lite glans, lite rustikt och så stresskulorna.
Små besvärjelser.
Positiva besvärjelser.

Med Fyrverkeri vill jag sluta året.
Eller fyrvirkeri? ;)
Tog mig ett par friheter,
satte min egen fotoprägel på det redan fulländade.
Kommer tyvärr inte ihåg vilken av de begåvade textilkonstnärerna som formgivit just det här,
hittar inte utställningsbroschyren just nu.
Det var ju ett tag sedan,
det var september.
You remember?

Med mjuka fyrverkerier vill jag börja det nya.

Gott Nytt År, kära vänner!

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar