onsdag 21 oktober 2015

"Som om det vore igår" hade varit en riktigt bra titel om jag hunnit skriva det som jag först tänkte.


Tiden, vart tar du vägen? Sådana här jag-hinner-ju-ingenting-dagar undrar jag det mer än någonsin.


Tänkte skrivit något om dagens speciella datum: 21 oktober 2015. Jag menar, om ni söker på "Tillbaka till framtiden 21 oktober" så får ni mängder av träffar. Men jag hinner inte nörda ner mig i filmhistoria nu. Vi får nöja oss med ett citat. Ett litet, men naggande gott citat.


"
Ordet 'vänskap' kan definieras som två personer som rör sig mot de bästa aspekterna av varandra.

"

/sagt av Sherlock Holmes, till hans kvinnliga partner Dr Joan Watson, ur veckans avsnitt av Elementary
(som, förutom i TV4 Play, även sänds på Sjuan måndagar kl 22.00)


:)
/helena

ps Rijksmuseum-Amsterdam, Nicolaes Maes (1634-1693). Så står det på baksidan av vykortet med den hungriga katten på. Och så originaltiteln på holländska: Het gebed zonder einde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar