måndag 14 september 2015

Dagens (dolda) yiipee!!


Kretsloppsveckan har kommit till stan!! Och jag börjar min egen ungefär som vanligt. Med vintage. Oftast handlar det ju om sakerna, men ibland handlar det om kläderna också.

T-shirt från början av 1990-talet. En favorit som mannen och jag har turats om att använda. Inte så småäckligt som det kanske kan låta; eftersom vi köpte den på vår första längre resa tillsammans har den blivit ett minne och därmed har vi inte använt den så ofta. Hur konstigt det än låter - en tisha använd med andakt.

Dagens kattbrosch är...gullig, helt enkelt.

Scarfen, hur fin?! Letade upp den bland en stor snurrig surv av scarves inne hos Röda Korsets second hand, någon gång förra året. Färgerna! Geometrin! Allt!

Dagens kavaj är av linne, och grågrön och skön och mer eller mindre urgammal.

Lite skrynkligt kanske det hela verkar, men tro mig, det slätar ut sig när det kommer på.


Vad var det jag sa?

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar