fredag 1 maj 2015

Knyt upp näven, ta fram den ur fickan och...


... skriv under! Mannen har skrivit under.


Och jag har, förstås, också skrivit under.


Tänkte att det var en bra dag idag, en extra bra dag idag, för en försiktig knackning på axeln. En påminnelse-knackning. Fast du kanske redan har skrivit på? Kanske har du redan hunnit skriva på protestlistan mot det - rent ut sagt - knasiga förslaget att momsbelägga ideell second handförsäljning på samma sätt som annan kläd- och detaljhandel. Som om välgörenhetsbutikernas försäljning kunde likställas med vilken försäljning som helst. Va? Bah! Jag säger bara bah.

Visst är jag helt och hållet för en solidarisk skattepolitik, men det här förslaget är bara för knasigt. Och osolidariskt. 9.600-någonting namnunderskrifter fanns det på listan, senast jag kollade. Men det behövs såklart fler. Så många som möjligt. Skriv under nu meddetsamma vetja! Vi, mannen och jag, hittade vår väg till namnlistan via Emmaus sida.

:)
/helena

ps Förra året vajade de röda fanorna så stolt under den blåaste av himlar. Det blir nog inget 1:a majtåg för mig i år. Valborgsmässoelden såg jag inte röken av, jo röken såg jag faktiskt, men inte elden. Men det gör inget. I år prioriterar vi annat. Ni får säkert höra - och se - mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar