torsdag 23 april 2015

Fotoutmaning


På kvällspromenaden. Gav mig själv en utmaning, en svår en. Jag sa till mig själv på skarpen: Klarar du inte det här, då får du faktiskt lämna kameran hemma! Det gick ganska bra. Omgivningen var snäll, ja, den verkade nästan samarbetsvillig.

Någon stackare, hade dragit på sig många års olycka genom att krossa - inte bara en spegel - utan en hel spegel-sänggavel (!).

Någon liten, hade ropat ut sitt friska budskap högt över asfaltskvarteren: - Jag ska måla hela världen, lilla mamma! Men sedan inte riktigt orkat fullfölja.

Någon missunnsam j-vel, hade slängt Alicia Vikander i det fortfarande ganska kalla gräset. Lite taskigt.

Men sammantaget ledde det ju till något bra - att jag klarade min svåra utmaning: Inte bara en himla massa himlar. Inga förföriska solstrålar. Inte den minsta knopp. Och absolut ingen nyutslagen vårblomma.

Simsalabim! Nästan.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar