fredag 28 november 2014

Helgen v.48


Igår fikade jag i Nice. Med Raoul Dufy, nära palmerna vid La Baie Des Anges. Jag bjöd på äpplen. Och han tyckte att mitt kaffe i kinakopp smakade bra, fast det bara var ljummet. Igår låg Nice azurblåa vatten uppslaget i mitt kök och jag tog inget kladdigt till kaffet för att inte förorena det.

bob hund är i stan. (Det ska inte stavas med stort B.) Och det känns i luften att den här helgen inte blir någon parentes.

Igår rusade mina ögon snabbt förbi kontanter och kontokort innan de lugnade ner sig, backade och saktade in vid ordbokens definition av kontemplation: "försjunkenhet i djupa tankar...".

Igår tänkte jag att det här nog ska gå bra. Alltihop.

Idag känns allt redan stressigt. Tycker inte om när allt det roliga känns lika stressigt som det andra.

Idag, och imorgon, kanske hela Helgen v.48 är bob hund i stan. Och jag undrar om jag inte såg dem i Hultsfred en gång? Men jag minns faktiskt inte riktigt och det beror inte på något som ni kanske tror, utan på att min hjärna är så full just nu. Av roligheter.

Helgen är full av katter och stjärnor och skidor och tågspår och konserter och Anders som plaskar? och klappar som måste slås in nu om de ska komma till dem som verkligen behöver dem. Och jag vill fota hundar.

Tillit finns mycket längre bak i ordboken.

Idag läser jag på lite och skrattar snett åt berättelsen om de höga hoppen och de ömma knäna.

Boken (Stora mästare i modernt måleri) är ihopslagen. Men vem vet var jag fikar nästa gång? Förmodligen med Fernand Léger och hans tre kvinnor, på sidan 55.

Imorgon är ett vackert ord.

:)
/helena

ps Ni glömmer väl inte att gå På vintagejakt i Kunskapskanalen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar