tisdag 30 september 2014

En vacker dag


Hur många gånger kan en sommar återuppstå? Och hur svettig kan man bli om fötterna när man går i alldeles för varma skor, en av dessa återuppståndna sommardagar? Frågorna hopar sig.

Men jag vet att vissa foton trivs bäst utan för många ord vid sin sida. Så jag säger bara så här: Bandet i den rätta nyansen är inhandlat! Camilla Thulin har tänkt på spetsar och mormorsvirkade dukar. Känns så rätt i mitt varma vintage-bröst.

Och hur skulle jag kunna veta att jag en vacker dag skulle bläddra i en tidning som presenterade mig för en kvinna som skapar ren och skär magi med sina händer. Textil magi. Emily Jo Gibbs. Så vackert. Så magiskt. Så fantastiskt. Så intelligent och spännande. Så, nu är superlativen out of stock. For now.

:)
/helena

ps Dessutom en synnerligen vacker dag att förlora oskulden på. To be continued.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar