onsdag 13 augusti 2014

Sköna Helena & Vackra Victor

 
Hej vänner! Hinner knappt säga hej, timman börjar bli sen och här ska strax tittas på inspelad friidrott. Ville bara visa er Victor först. En sådan snygging va? Och vilket passande namn när man gärna vill se någon vinna, eller åtminstone kämpa väl. En liten välanvänd 17 centimeters tallrikssnygging. En 97-åring från Gustafsberg minsann. Denna "gamling" fann jag nyss, strax innan stängningsdax, när det togs ett par snabba spaningssprång inne i en välgörenhetsaffär.
 
Halva priset hade de dessutom - på porslin och kläder. Så då tänkte jag att halsen kunde få sig en värmande blomma också. En scarf-blomma. Flera scarf-blommor. På bilden försöker jag visa minister Ullenhag att det är mycket snyggare med röda blommor. :)
 
Lite kul när det finns en gammal prislapp kvar på baksidan. 90 kronor har Victor tydligen kostat en gång i tiden. Nu kostade han 25. Minus rabatten då.
 
Var bara tvungen att leta upp ett bakgrundshus värdigt ett snart hundraårigt fat, på hemvägen. Tyvärr blev det lite mycket lutande-huset-i-Borås av det hela. Svår konst det där - att jonglera en scarf, ett paraply, en kamera och en tallrikssnygging. Samtidigt.
 
:)
/helena
 
ps Nu friidrott. Och sömn. Sedan måste jag surfa mig onyfiken på det danska magasinet Costume.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar