lördag 12 juli 2014

In The Summertime


Samtidigt som fönstret står öppet mot den morgontidiga luften, öppnas många intressanta webb-fönster här. Fönster som hjälper mig att forska vidare om ett och annat. Mest om kvinnor. Spännande kvinnor. Fascinerande kvinnor.

Och då kom jag förstås att tänka på er, ville visa er lite av vad jag sysslar med en tidig sommarmorgon. Men mackapären som jag knappar in på ville visst annorlunda. Eller om det var mastgudarna, nätmast-gudarna som ville annorlunda. Allt låste sig. Nätet försvann. Fönstren stängdes, och här sitter jag med både lap-topen och rumpan bar, så att säga. Suckarna är många, och långa, i kölvattnet av detta research-magplask.

Så vi får ta det en annan gång. Kanske lika bra, min hjärna började ändå kännas lika överlastad som hårddisken verkar vara. Men vi kan väl lyssna på Mungo Jerry så länge? Och titta på videon. Från 1970. Kläderna! Och flaskan/glasbehållaren som hjälper dem att göra ljuv sommarmusik! Eh. Något slags ljud är det åtminstone.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar