lördag 5 juli 2014

Gimme! Gimme! Gitarrbrosch!


Att broscher är mina favoritsmycken, det vet ni. Och att mannen är min favoritman, det vet ni också. Att mannen är musiker, gitarrist, vet ni kanske. Så, när jag hittade en liten minigitarr att bära nära mitt hjärta så var saken förstås...gitarr!

:)
/helena

ps I början av veckan gjorde mannen lite research, inför sin sista arbetsvecka innan semestern från hans day-job som musiklärare börjar. Han bad mig kolla hur versen till Abbas Gimme! Gimme! Gimme! egentligen går. Han har en elev som gillar Abba väldigt, väldigt mycket nämligen. - Bara jag inte behöver spela det där introt på gitarren så ska nog allt gå bra, sa han. Haha. Det gick bra. Hon blev nöjd - eleven. Och nu på semestern väntar jag mig att få en alldeles egen privatkonsert med en blandning av bland andra U2, Anna Ternheim, Taube, Mando Diao, Lill Lindfors, John Lennon, några av mannens egna låtar förstås och så Abba då. Kan till och med tänka mig att spela introt själv, om så krävs. På maracas eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar