måndag 16 juni 2014

En grön matta


Kommer att bli en lång dag det här. En lång månad. Sitter uppe och tittar på fotbollen. Svårt att slita sig när giganterna Argentina befinner sig på planen. Men jag håller förstås på underdogen Bosnien-Hercegovina. Tungt att göra ett självmål så där i de första minuterna.

Halvtidsvila. Och jag tänker på min egen gröna matta. Röllakanmattan. Vi slängde den idag (igår). Bara så där, undrar ni? Nej, inte bara så där. Det var dags. Hög tid. Den levde ju sitt andra liv hos oss. Sin andra halvlek, skulle man kunna säga. Den fick några bra år här. Men i ärlighetens namn var den nog ganska sliten redan när vi ropade in den. Ingen annan på auktionen ville ha den. Vi fick den för 20 kronor.

Jag och mina fötter kommer att sakna den.

Gräset i Brasilien är randigt. Och bollen är rund.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar