fredag 27 juni 2014

Då förvandlas alla till fina flickor


Å nej, det har hänt igen! Vi - läs jag - som tillhör det något märkliga släktet "eftertänksamt impulsiva" (eller om det ska kallas impulsivt eftertänksamma?) borde nog inte gå på auktion alls, egentligen. För något måste väl ändå vara fel när man åker iväg - på vad som i förväg framstod som en ganska kul och inspirerande auktion -  för att kika på ett par annorlunda planscher, lite blandade saker i glas och några speciella porslinspjäser... och så kommer man hem, med en stol. En stol! Vi som redan har fullt av stolar här hemma. Hur gick detta till? Jag bara undrar.

Och hur kommer det sig att just jag måste rädda alla övergivna, bortglömda tavlor, som ingen annan verkar bry sig om? Hm. Har inte bestämt mig än, för om jag älskar eller hatar min "nya" något kitschiga dam. Om man lutar huvudet åt rätt håll, i rätt ljus, en halvmulen rätt sen kväll, så ser hon faktiskt riktigt vacker ut. På ett slags naivt sätt.

:)
/helena

ps Femtiofem kronor kostade de sammanlagt - den onödiga stolen och den kitschiga damen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar