söndag 22 juni 2014

Blommor å bin å sånt


Nu har jag förlorat oskulden. Äntligen. Nu har jag tagit mod till mig och rivit ut några sidor ur en bok. Puh. Det satt hårt inne. Men jag tänker så här; att det är bättre att någon förbarmar sig över alla stackars bortglömda femkronors loppisböcker, än att de bara slängs sen. Förlåt mig Björn Ursing, för att din Fältflora blev den bok som till slut tog min sidutrivar-oskuld. Förlåt.


Och i fönstret blommar de små porslinsblommorna. Blommor som går att diska i maskin minsann.


För precis ett år sedan skrev jag om harkranken. Om tordyveln. Minns ni?

:)
/helena

ps Skymningen vila var mitt blygsamma försök att skriva en somrig vers till en vintrig sång. Vet ni vilken? Jo, den här. Med italienska toner och med svensk originaltext av Arvid Rosén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar