torsdag 3 april 2014

Dansar nästan lite samba...


Och nynnar gör jag visst också. Dagen verkar må lite bättre idag. Och jag också. Även om minnet av en tryckande huvudvärk ligger kvar och svider bakom ögonen. Men vad gör väl det när solen skiner och jag bestämmer mig för att hjälpa våren på traven. De svartaste "paltorna" fick stanna inne i garderoben och ut kom: Blommorna!
 
Kanske var det det glada beskedet jag fick, som höjde humöret några grader. Eller så var det kanske på grund av det gamla berlockhalsbandet, som jag hittade. Jag blev inte ens sur när den lilla kattberlocken smet ner och gömde sig någonstans bland alla sladdarna och dammråttorna bakom skrivbordet.
 
För jag hittade ju igelkotten! Och stjärnan. Och turkosen som satt runt en liten helenas handled för ganska länge sedan. Och hjärtat med initialer på ena sidan och året som jag fick det, ingraverat på den andra. 1982.
 
Det snirkligt fina armbandet som farmor böjt så vackert en gång i tiden, som numera är mitt, fick också komma fram i ljuset en stund.
 
Tror jag ska gå ut och lufta blommorna snart. Ge dem lite syre. Skyddsängeln, hon får bestämt stanna här hos er.
 
:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar