tisdag 4 mars 2014

Pay attention


Se, där är den lilla trollsländan. Trollsländan i tyg som ska hjälpa mig att dölja hålet i den svarta koftan. Min sköna kofta, som säkert hade varit helt utsliten vid det här laget, om, om jag bara hade orkat öppna garderobsdörren och letat upp den mörka stickade mjukisen bland alla andra plagg som ligger i skumrasket och väntar på en tappad knapp eller en stödjande söm. Finns det förresten någon i vår snabba, effektiva tid som stoppar strumpor längre?

Hm. Inte jag i alla fall.

Som läget är, och har blivit, så är den gamla koftan därför fortfarande ganska fräsch och fin, förutom hålet då. Lilla trollslända flyg din väg rakt in i garderoben och fyll din funktion! Och hålet.

Om man slår upp på nätet. Eller googlar då. Så handlar allt om pengar. Så fort a:et har följt på p:et så handlar allt om att handla, innan man ens har hunnit så mycket som att nudda y:et så handlar allt om att tillbe Mammon. Money makes the world go around. Och allt det där.

Men jag älskar uttrycket: Pay attention to. Lägga märke till. Och när jag söker lite längre, efter att jag knappat in details också, efter pay attention to, så lägger jag märke till ett citat som jag tycker om. Och som inte nödvändigtvis bara handlar om de där mynten. Eller sedlarna.

"When you pay attention to detail, the big picture will take care of itself."

Snart ska jag dirigera min trollslända rätt. Rätt in i hålet.

:)
/helena

ps Kan det verkligen vara en brottare? En boxare? Som har sagt de kloka orden? Ja, varför inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar