söndag 2 februari 2014

A day in the life of a vintage-lover


Starkare än någonsin! Äsch. Men i alla fall stark nog för att göra lite mer än bara det allra nödvändigaste. Extra kul då att vädret valde att visa sig från sin allra bästa sida...äsch.


Två riktigt effektiva förkylningsrehabiliteringstips: vintage-terapi och ljusterapi!


Eller ni kanske föredrar att kalla det second hand-terapi och blomterapi? Hursom. Vissa av blommorna talade verkligen till mig, nästan skrek, men de fick inte följa med hem ändå.

Och mannens och mina nyinköpta second hand-saker färgmatchade. Såklart!


Aldrig att jag bara kan gå förbi en bokavdelning. Det går bara inte. Böckerna, de liksom...


...lockar och pockar på uppmärksamhet. Fast ni kanske tillhör de som never judge a book by it's cover?

Den gråbladiga, spröda Corokian (någon kallade den visst för sick-sackbuske?) då - varför hamnade den här bland alla bokbladen? Jo, för att jag, hela tiden, medan jag bläddrade förstrött, fortsatte fundera på varför jag inte kan sköta sådana där färgsprakande vårprimadonnor till blommor? Tacka vet jag broderade blommor! Fast de doftar förstås inte så mycket.


Stackars ugglan. Läste någonstans att han blivit omsprungen av en...ananas?! Alltså som hett, hett inredningsobjekt. Fint ananas-uppslag i Hem&Antik!

Kan inte låta bli att le igen, samtidigt som jag slänger en blick på den guldiga Guldkroken-ananasen här på bordet framför mig, när jag förstår att de numera kan kosta flera hundralappar. Min kostade exakt 10 kronor när jag ropade in den för en 5-6 år sedan. Jisses, säger jag bara.

:)
/helena

ps Och varför inte göra som de föreslår i ANTIKVÄRLDEN - plocka fram allt spirande grönt glas som man kan hitta hemma i skåpen, ställa fram dem lite strategiskt, och få en föraning om våren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar