måndag 13 januari 2014

Vintage naket


Så, här är jag nu. Med täppta bihålor och värkande huvud.


Och jag kan bara inte låta bli att banna mig, fråga mig själv om jag klädde mig för kallt den där blåsiga dagen förra veckan?


Det är så klart det som är baksidan med en mild förvinter - att man tror att det är varmare än det är.


Med ett stadigt tag om näsduken undrar jag om den där gamla myten kanske inte är en myt trots allt: Vad du än gör - håll dig varm om fötterna.


Eftersom jag har alldeles för rinniga och svidiga ögon för att sitta här alls egentligen, så tänkte jag att det kunde vara smart att skicka in en ställföreträdare. Nils Möllerbergs klassiska skönhet Galathea från 1937. Visst är hon vacker? Undrar hur hon ser ut nu - när snön har fallit så lätt, men frostnypande kallt, över vår stadspark och de redan frysta dragen. Frysta i tiden. Frozen in time.

På tal om något helt annat - fast ändå inte helt - visst är det konstigt hur man först kan reta sig på något som känns för efterhängset och sedan när man äntligen har blivit av med det...då saknar man det. Som de här sökorden som gör att några av er hittar in hit - kanske av en slump.

Vintage naket. Just det, vet inte hur länge jag såg de två sammankopplade sökorden återkomma. Säkert flera månader i sträck. Usch, tänkte jag. Att någon ska söka på "naket" och hitta in hit. Sedan försvann de sökorden helt plötsligt. Och vad hände? Jo, jag började sakna dem.

Så, om nu någon söker på just de två orden igen, får de äran att njuta av Galathea. Bra va?

  • kungens fluga
  • Marianne Lindberg de Geer kaniner
  • kvinna på gatan nacken
  • var inte som en igelkott
  • Reptilhjärna åldrande
  • Snigeln
Är sex andra exempel på hur ni via sökord/meningar kan hitta hit. - Reptilhjärna åldrande? Really?

:)
/helena

ps Om ni, liksom jag, behöver piggas upp lite extra, så kan jag varmt rekommendera att gå in och läsa här hos Clara, den underbara. Frågor och svar kallade hon det, när hon i våras "besvarade" några av de sätt på vilka läsare hittar in till hennes blogg. Svar på tal! På ett himla kul sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar