lördag 18 januari 2014

Men aldrig långtråkigt!


Idag är det exakt 23!! år sedan som mannen och jag, på ett ganska intuitivt sätt, bestämde oss för att vi var ihop. En evighet och ett ögonblick, ni vet. Men i morse, när jag skulle säga: grattis älskling, så ville inte de orden riktigt komma fram. - Förlåt, för att jag är så tråkig. Sa jag istället. Och han förlät mig.

För det blir ingen brakfest, inga trumpeter, inga fanfarer alls. Det hade det nog iofs inte blivit även om jag varit friskare, men vi hade nog hittat på något i alla fall. Gått på museum, sett en film eller något annat som passar två kulturnördar som passar ihop.

Nu ska vi strax äta något gott i alla fall och titta på ett par inspelade avsnitt av AFV. Först vill jag bara be om förlåtelse igen - till er, för att jag är en så tråkig bloggare just nu. - Förlåt.

Och så vill jag spela den mest genomtänkta födelsedagssång jag vet, för er. Och för mannen. Som en uppmaning att aldrig sluta drömma.

:)
/helena

ps För ni vet väl vad och vem Stevie Wonder's Happy Birthday handlar om? Jag tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar