fredag 24 januari 2014

Color Me Dream


Natten och jag.
Som musik.

Som ler
och långhalm.
Bästisar och bundis.
Kindered spirits.

Jag.
Och natten.
Går igen.

Tillförsiktigt.
Sitter vi.
Här.

Med hjärtegroparna fyllda.
Av dagen.

I bakgrunden.
Linda Martells sång.
I repris.
Jills veranda sitter någon.

Livet går inte i repris.

Innan.
Mannen med det söta pekfingret.
I kartboken.
På Nysa.
Jag med det stora leendet.
Högt spelande.
Flytta?
Dit?
Till Polen?!
Nu?
När jag nästan slutat?
Nysa.
 
Nu.
Vaken.
Drömmer.
Om konsten att fånga dem.
 
Natten; - Stopp!
Jag; - Du vill stoppa mig?
Stoppa om dig.

Drömfångare är vi allihopa.
Allihopa.

Låt mig få vara.
Lite naken.
Bara.
Liten.
Naken.
En stund.

Ett år.
Svindlade sig förbi.
The End känns så nära.
Som igår.

Stunden har gått.
Gått hem.

Imorgon.
Börjar vi om.
Natten och jag.

:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar