tisdag 31 december 2013

Some things never change :)


Slinker bara in för att säga Gott Slut! Kom på mig själv att säga God Fortsättning redan häromdagen - vad skulle självaste Magdalena Ribbing ha sagt om det tros?! Men jag vet att jag inte är ensam om att ha lossat en hel del på den något stela och tättsittande vett & etikettslipsen. Eller flugan? Eller kravatten? Fast visst är det lite kul ändå att fortfarande ha lite koll...


...så nu säger jag Gott Slut med hjälp av ett par talande sidor i min gamla söta dagbok.

Lite sjukstuga har vi här hemma nu - mannen kraxar och snörvlar och hackar något på stämbanden - långt innan nyårsskrålet ens har hunnit börja på allvar. (Även om nyårsraketerna har avfyrats precis utanför våra fönster i många timmar redan). Och jag för min något ojämna kamp med den något motsträviga kroppen. Men strax, alldeles strax ska jag slinka i något lite glittrigare än den småsunkiga morgonrocken! Och på bordet skall det ställas fram pasta igen - Carbonara! Basta! Och vem vet...


...kanske orkar jag t o m vara uppe lite, lite, längre än till...halv tolv?


Med dessa informativa ord om mitt alltjämt lika spännande liv... ;)

...önskar jag er en Riktigt Bra Början Också!
Nu går jag och dusjar.
:)
/helena

ps Titta gärna lite extra noga på årtalen, längst upp på de följdriktiga dagbokssidorna. Eller förlåt, jag menar årtalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar