måndag 23 december 2013

Kannan vill visst säga något


Mannen sover. Jag smyger runt bland fällda sovrumspersienner. Piffar lite. Och tänker på att uttrycket "piffar" låter otroligt löjeväckande. Det är väl snarare petar jag gör. Lägger till och drar ifrån. Funderar på om pärlmanschetterna skulle tillföra ljusstakarna något, eller om det är bra som det är? Oftast tycker jag att det är snyggare utan, i all sin enkelhet. Men de tunga pärlmanschetterna är speciella. Funderar vidare på om det inte finns viktigare funderingar att ha i juletid.

Vänder jag mig om så lurar stöket alldeles intill, nära, men inte här. Här tog dammtrasan sitt sista arbetspass innan den gick på helgledighet. Tyckte den sa något om att åka bort över julen. Bara den inte tänker lämna sina husdjur här hemma, jag tycker inte så mycket om råttor. Dammråttor.

Allt i det ostökiga fönstret är förresten inte second hand, tro't eller ej. Inte lampfoten. Och inte den lilla kronan.

:)
/helena

ps Jag hoppas hinna titta in lite då och då, under dagarna som kommer, så jag väntar nog lite med att säga det där, ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar