onsdag 20 november 2013

Hörnet växer!


Hann precis ikapp den sista strålen frostnupen sol innan den lojt försvann bakom hustaken. Vilken tur. Eller skicklighet? Hursom, så innebär det att ni kan få ett litet kik på ytterligare ett par saker som jag har plockat fram. Till hörnet, ni vet.

Först en vacker broderad sak, som jag nyss fann i en låda med diskhanddukar. På auktion alltså. 30 kronor för ett par vackra gamla broderier och sju "nya", oanvända diskhanddukar med märkningen kvar på. Helt okej, enligt mig.

Ramen har jag haft i många år, men den har aldrig funnit sitt motiv, förrän nu.

Det blåvita hjärtat klappar rödvitt. ?! Jodå, det är danskt. Bing & Gröndahl. På baksidan har det ett hål. Ett hål i hjärtat? Inte så farligt som det låter - det är ett upphängningshål. Så att man kan hänga upp sitt hjärta på väggen om man vill. En hjärtformad väggvas!

:)
/helena

ps Förlåt om jag är lite kortfattad, men nu ska jag snart ut i vad som verkar vara västsveriges första riktiga vinterkväll. Brr och hm - vinterjackan som inte har kommit ut ur garderoben än. Det får väl bli ännu ett fall för Kappan då. Kanske blir det ett second handbesök någonstans. Vi får se.

2 kommentarer:

  1. Ljuvligt broderi och så fint hjärta. Du är himla duktig på att sikta finheter!

    SvaraRadera
  2. Kära W: Tack & bock! Egentligen borde jag väl utbrista i ett stort Jante-Asch, men det gör jag inte. ;)

    "Usch, här är bara en massa skräp idag" eller "Här finns verkligen ingenting att ha" är två meningar jag hör ganska ofta ute i second handvärlden. Men, men då tänker jag ofta i mitt (inte alltid så) stilla sinne att:
    - Det är bara eran fantasi som det är fel på...

    Fast det är klart att man måste vara på "rätt" humör. Det finns ju dagar när jag inte heller hittar någonting. Som tur är. :)

    /helena

    SvaraRadera