tisdag 20 augusti 2013

TV-sjukan


177 stycken! Siffran är svaret på frågan; Hur många filmer som börjar på "The" har vi - mannen & jag - sett sedan 1995? Siffran är ofattbar. Inte bara för att vi uppenbarligen är ett par riktiga filmnördar, utan för att det är helt otroligt att så många filmer börjar på just "The".

Det var för att dubbelkolla att vi inte sett kvällens nattfilm "The Bank Job" som jag bläddrade igenom alla The-filmerna i den färgglada filmboken. Alltså anteckningsboken där statistiknörden - a.k.a. mannen - försöker komma ihåg att skriva upp alla filmer vi ser.
"Trist titel, på en ovanligt smart thriller. ..." tycker Aftonbladet TV:s recencent.
Vi får se om vi orkar se den. För först vill jag se "Konstdeckarna". Ny säsong börjar idag. Med Fiona Bruce som programledare - ni vet hon som också leder "Engelska Antikrundan".

- Inte ett endaste litet goppe-ti-gopp? Frågade mannen mig när vi spenderade en vecka i en stuga utanför underbara Lysekil en sommar. Det var under OS-tävlingarna som vi var där. Minns inte riktigt vilket OS. Måste väl varit i Sydney, eller kanske i Aten? I alla fall, mannen stod ute i det lilla köket och gjorde smörgåsar medan jag satte på TV:n. Inget ljud. Inget ljud alls på en lång stund. Inte ett endaste litet goppe-ti-gopp.

Denna veckan pågår EM i häst. Jaja, i hopp och dressyr och sådant då. Ridsport. Jag är väl inte så insatt i detaljerna, men tycker det är fin sport att titta på. Så vi får väl se om vi orkar se filmen också.

:)
/helena

ps "The waiter" heter tavlan som jag tycker så mycket om. Peter Varvne heter konstnären. "... Mitt måleri brukar kännetecknas av naivistiska bilder, som förmedlar en färgstark livsglädje och positivism 'som behövs alltmer i vår värld'. ..."

pps Och ja, jag vet att man kan titta på PLAY och dessutom strömma en hel del filmer och program nuförtiden. Men vad är sporten i det? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar