onsdag 7 augusti 2013

Likt en Diamant... ...på motorvägen


  1. Först så kom det en grön långtradare. Fast skymningen föll hårt nu såg den grönare än grön ut.
  2. Sedan kom det en vit långtradare. Kanske lite överkurs att ta med den också, men den blinkade flera gånger med helljuset åt oss, så då fick den såklart komma med. Bara därför.
  3. Helt plötsligt var det dax att göra en U-sväng. För att beundra släpet lite.
  4. Och utsikten.
  5. Långt bort i fjärran lockade det stora gula M:et vår syn. Men vi hade redan köpt glass. Någonannanstans.
  6. Ooops. Hela världen är visst upp-och-ner. What's new liksom?
  7. När den matchande röda bilen äntligen dök upp så kände vi oss nöjda. Min mugg och jag. Min nya, gamla, Rörstrandsmugg och jag.
:)
/helena


ps Varför inte beställa en Paus eller två? Jag tänkte för jämviktens skull. Porslinstillverkarjämvikten. Välgörenhetsjämvikten. Och för att om du beställer Erika Lagerbielkes pausporslin "... via Röda Korsets hemsida går 50% av priset på porslinsföremålen till Röda Korsets arbete för att bekämpa ofrivillig ensamhet och utanförskap i vårt land. ..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar