lördag 6 juli 2013

Sluta jogga, börja blogga...


...skulle jag säga vilken dag i veckan som helst. Eller vilken natt som helst för den delen - jag menar om ni skulle väcka mig mitt i natten och fråga vad jag tycker om joggning. Som fenomen. Har aldrig riktigt förstått det där med njutningen i att svettas. Varför springa när man kan gå liksom? (Om man nu kan gå vill säga...) Men när jag läser sådana här poetiska ord då börjar jag vackla lite i min starka antisvett-övertygelse. Poesi får mig ju alltid på fall, och det här måste definitivt betraktas som poesi - jogging-poesi!

" ... Han joggade genom centrum, såg mot skogsbrynet
där elljusspåret ritade en liten stjärnbild av ljus genom granarna. ... "


/ur Tårtgeneralen
av Filip Hammar & Fredrik Wikingsson


:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar