tisdag 28 maj 2013

Vår i huller om bullerbyn


En vacker dag ska jag berätta om varför jag är ägare till den trasiga barnboken. En dag ska jag berätta varför jag köpte den ganska nyligen, trots att jag av vissa anses alldeles förfärligt vuxen och färdigväxt. I alla fall på längden. En vacker dag - eller kanske en riktigt ful en - så ska jag tala om för er varför jag håller just den här boken så kär. Men inte idag.

Förut, tidigare idag, hittade jag ett par ord. Jag kommer inte ihåg att jag har skrivit dem, jag känner inte ens igen dem. Men de var skrivna med min handstil i min skrivbok, så jag antar att det måste anses som bevis nog. Att det är jag som är upphovsgärningsmannen. Kvinnan.

De är absolut inte märkvärdiga, knappt ens intressanta. Inte speciellt kul heller för den delen. Bara ett par ord.


Klä skott,
slå rot,
finnas kvar i förgängligt pekoral -
avlöva lövkojan
avlöna lövskojar'n.
 
Barkbåt,
pilbåge,
kronhjort -
såå krongjort.
Trädkramare!
 

:)
/helena


ps Nä, fråga inte mig. Jag fattar inte heller.

2 kommentarer:

  1. Fatta eller inte. Me like. :-)

    SvaraRadera
  2. Smultron: Åh, vad kul att höra ifrån Dig! Ja, jo jag håller med, gillar de där orden också, vet inte riktigt varför, men bra att vi är två som gillar det lite "obegripliga" tillsammans då. ;)

    /helena

    SvaraRadera