tisdag 2 april 2013

Say my name, say my name


- Vissa saker tål kanske inte att upprepas, funderar jag.
Ibland är allt liksom klappat och sagt och klart redan på första försöket - eller?
 
- Det där tål att tänkas på, brukar man ju säga, men hur vet man det egentligen?
Ibland kanske något går sönder, går förlorat, när man tänker för mycket, ihållande och intensivt på det?
 
- Postmannen ringer alltid två gånger, sägs det. Men en gång är ingen gång, säger någonannan. Och jag blir inte klokare av det.

- På min axel sitter någon och tjattrar, upprepar allt jag tänker, så att jag inte kan höra vad jag - tänker. Men det kanske är bra? Och tur? För vem orkar med sina egna tankar i längden? Och på tvären sätter sig fågeln på min axel.

- Den som väntar på något gott... Jag orkar inte lyssna klart på meningen, för jag är redan så hungrig. Och trött på att vänta.
 
- Hon är här nu, konstaterar någon med ett leende och jag undrar om man inte borde säga hen nuförtiden. Vem?
- April.
 
- April, tjattrar fågeln som har krupit ännu närmre mitt bästa öra.
 
:)
/helena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar