lördag 6 april 2013

Easter leftovers


Påsken är över, men Jesus får allt ligga kvar på köksbordet ett tag till. Inte för att jag tror så mycket på honom, utan för att han är så fin. Särskilt i den här blå/vita tyska tappningen ifrån Rosenthal. Och för att jag är lite svag för ikon-liknande saker av olika slag och mycket svag för historiska vingslag. Men det där vet ni ju redan.


I helgen skulle jag vilja åka till Tjolöholms slott och gå husesyn bland allt det vackra. Sedan skulle jag vilja gå ut i slottsträdgården och gå på äggjakt. Jo, det går faktiskt fortfarande. Ända fram till den 28:e april finns äggen utställda där. Tur för oss lite trögvärptare hönor att allt inte är kört bara för att påsken behagade svischa förbi så fort i år - igen.

Inne hos Camilla Engman och Konstepidemin kan ni tjuvkika lite på äggen och på hur det såg ut när de målades/dekorerades/tillverkades. Stora ägg är det, utsmyckade av olika konstnärer.

Här! kan ni förresten ladda ner en pdf-karta över äggen. Påskharen returns!

Och så skulle jag vilja gå på Nostalgimässan som arrangeras i Eriksbergshallen i Göteborg nu på söndag. Det är grejer det. En massa grejer. Saker. Och leksaker i långa banor. För barn i alla åldrar.



Eller så stannar jag bara hemma och fortsätter läsa om haren med de alldeles speciella ögonen. Det är ju grejer det med. Och var sak har sin tid. Och plats, sa någon klok, eller om det var jag?

:)
/helena



ps "Leftovers" har en egen - om än inte så genomarbetad - artikel på Wikipedia. Lite rolig läsning. Just det ordet är ett så bra exempel på när något låter mycket bättre på engelska än på svenska, tycker jag. Leftovers, mmm, det låter ju gott. Men "rester" däremot. Blä. Håller ni inte med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar