söndag 24 mars 2013

The second hand spice



Att sätta piff på tillvaron. Eller sätta piffi på tillvaron kanske.

Ville bara komma in och hälsa på er lite, inte bara sitta här och asocialt morgonsurfa efter kryddinfo. Och jag tror att ni vad en av de starkast doftande kryddorna i min tillvaro heter? Second hand! Inte helt otippat.

På fredagskvällen satt jag och retade mig på någon klämkäck reklamtv-slogan som jag inte riktigt kommer ihåg längre, men det var något i stil med - "shopping som livsstil".

?!

Usch.

På lördagsförmiddagen åkte jag ut och - shoppade.

!?

Dubbelmoral.

Men det var bara (förutom ett paket lax och billiga chips...) second hand-shopping och inte bara för privat bruk. Fast en del till privat bruk blev det allt. Det är de "grejerna" som jag sitter och forskar lite runt nu, och det går väl lite så där. Nu tror jag i alla fall att jag vet vad signaturen O D under det lilla färgglada (rosa! och gröna toner mest) Rörstrandsfatet står för. Alltid något.



Som sagt, jag ville bara säga hejsan.
:)
/helena



ps Min speciella morgonskyddsängel fick jag i present av mannen för ett par år sedan. Maria  har gjort den. Av redan använda saker. Som Kalles-kaviartuben. Jag vet inte om hon gör änglar längre? Hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar