onsdag 13 mars 2013

En liten, lätt dödlig, smula


Det är inte förseningsavgifterna som jag är mest rädd för. Det är något helt annat; att behöva lämna tillbaka de vackraste, mest spännande, finaste böcker man kan tänka sig - det är det jag är mest rädd för. Att behöva skiljas från dem. Att behöva skiljas från alla dessa människor som ryms mellan två små bokpärmar.

Att lämna tillbaka låneböcker till bibblan är att dö en smula. Visserligen en liten, liten smula. Men ändå.

Tur att jag bara måste lämna tillbaka en bunt med inredningstidningar idag då.

:)
/helena



ps Och så ska jag se om de har fått in några nummer av "kloka hem", för hemlån. Har ni läst den? Förra gången jag var på biblioteket så stod jag och bläddrade i senaste numret och blev då väldigt nyfiken på att bläddra mera. Gärna här hemma i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar