torsdag 17 januari 2013

Sen you rita


Jag tänkte att det kunde bli det nya här nu - att jag kompenserar oss som inte hinner se alla intressanta program som går på TV - genom att göra ett inlägg istället. Tja.Nja.

Häromdagen var det idrottsgalan, idag var det Konstkuppen. Ja, jag missade förra avsnittet också förstås, men idag hade jag verkligen tänkt att försöka hinna se det.


Det lät så kul - den konst-iga, komiska och mycket göteborgska konstnären Peter Apelgren skapar jättedjur i sin svärmors hemstad Osby?! Och så Lena Ph som sidekick och programledare. Men jag hann inte hem. Vi var ute och sladdade en stund med bilen.


En sladd på sammetgatan och en sladd på sidenvägen eller vad de heter. Ni har säkert inte missat att vi bor i en textilstad? Jo, en sladd (helt ofrivillig förstås) på Damastgatan också. Sedan hittade vi vad vi sökte. Till slut krönte vi hela den snöiga vinterkvällen med att åka till Maxi och köpa... glass. Därför hann vi inte riktigt hem i tid.

Så nu kompenserar jag oss genom att visa några fler bilder från Helene Billgren-utställningen som vi var på för ett tag sedan. Verket ovan hann jag inte fånga namnet på, förmodligen för att jag blev alldeles för fascinerad av de stora svettdropparna. En av alla anledningar att tycka mycket om Helene Billgrens konst - detaljerna! Detaljerna som blir viktiga för helheten. Är viktiga för helheten.


Efter de ymniga svettdropparna får vi ta och kyla ner oss lite grand med lite Island.


Dessutom fanns det en så fin gran nere i hörnet på den här tavlan. Jag tänker särskilt på er som kanske saknar julgranen lite nu.


Ytterligare ett skäl att tycka om Helene Billgren. Titlarna! Jag säger bara "Sen you rita". Fast helst vill jag bara att hon ska "rita" mer. NU!



Men ännu fler foton från utställningen som vi var på kommer säkert in på en blogg nära er, så småningom.
:)
/helena



ps Först trodde jag att det var Lovikka-vantar som han hade i händerna. Men det var innan jag förstod att det nog är en flamenco-dansare på bilden. Hm. Klicka in er här! om ni vill se mer från när vi var där - på The End.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar