tisdag 1 januari 2013

God ny poesi!


Det är ju så här jag vill börja det nya året - med poesi! Precis som jag avslutade det förra. Men nu är det våra duktiga ungdomars dikter som jag vill fortsätta att förmedla - till er.

Besarta's ord känns ända längst in i hjärteroten, tycker jag. Det finns nog ingen i hela världen som inte önskar att hen fick känna så här, åtminstone, någon gång i livet. Och vi som har fått förmånen att leva tillsammans med någon som får oss att må bra varje dag, ja, nästan i alla fall, :), vi kan nog alla intyga att det inte finns något bättre.

Så, take it away Besarta!

Tack för att du finns här för mig
Känner mig alltid så levande med dig.
När du är nära känns allt så rätt
Du får mig att känna mig vacker på alla sätt
Din blick säger mer än tusen ord
Vår kärlek är större än hela vår jord
Med dig vill jag vara i alla mina da'r
Ett liv lycka & kärlek du är så underbar.
 
/av Besarta Nuha





 :)
/helena


ps Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 1: 'Det här är Charlotta. Hon gör mig glad!'
      Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 2: 'Det bästa med poesin...'
      Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 3: 'Poesi är aldrig ute'
      Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 4: '(T)ankfull'
      Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 5: 'Regnets (och Johns) onomatopoesi'
      Klicka för att komma till poesitävlingspublicering - Del 6: 'Kort och precis poesi'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar