torsdag 27 december 2012

Mellanmål


Hej vänner, hoppas att ni har det bra i dessa mellantider. Själv ska jag strax mata tvättmaskinen, men jag måste bara få påminna er först - ni som har missat att titta på Historieätarna - att åtgärda det nu. Gärna omedelbart bums om ni vill se så många avsnitt som möjligt.
För del 3 - som handlar om den korsettstrikta oscarianska eran finns bara tillgänglig på svt Play i 2! dagar till.

Det gladare lössläpptare 20-talet kan ni tugga i er av i 9 dagar till.

Frihetstidens kalvhuvuds- & semmeldieter har ni ett par veckor på er att njuta av medan ni kan ha beredskap i ytterligare cirka tre veckor för att inte missa när Fredrik Lindström förklarar hur helt vanlig mat liksom helt plötsligt? eller kanske av en ren slump förvandlas till helig helgmat. Och så får ni inte missa när Erik & Lotta äntligen?! får avsmaka grävling, i de nödvändiga matsubstitutens anda. Allt detta i det sista avsnittet som handlar om när även Sverige tvingades att uppleva krigstiden - den s.k. Beredskapstiden.

Massa mat blir det och en hel del matnyttiga historiakunskaper. Bus blir det också. Och en del allvar, som i svälttider. Kanske ett lite svårsmält programkoncept för alla strikta veganer där ute. Men för alla oss som inte kan se oss mätta på Erik Haags rumpa är avsnitten som klippt och skurna. Skulle man kanske kunna säga.


:)
/helena



ps Och jag kunde så klart inte låta bli att tänka på min egen "ransoneringsbricka" när jag såg alla kupongerna klippas i det sista avsnittet. Läs gärna om min fina loppisfyndade bricka här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar