fredag 26 oktober 2012

Antika epoker och epokgörande antikviteter


Just i detta nu - idag, imorgon och på söndag pågår Antikmässan här i vår lilla stad (Borås). Och jag kom precis på att jag helt har glömt att nämna det. Det beror troligtvis på, i alla fall delvis, att det är något tveksamt om jag själv kan gå. Så därför har jag nog försökt att förtränga att det är just detta veckoslut som Åhaga kommer att fyllas till bredden av sköna grejer, som vi utan någon särskild stil säjer...

Men visst skulle det vara kul att botanisera i allt från kinesiskt porslin till retromöbler, även om det nog inte finns så många prislappar därinne som matchar min loppiga loppisbudget. Men titta kan man ju alltid göra. Och röra lite grann. Och pilla. Bara lite.


:)
/helena


ps Visst är det inte bara en myt det där om att; ett hus där spindlar trivs och gillar att väva sina täta nät anses vara ett mycket friskt hus? Snälla säg att det inte är en myt. Snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar